RSS

Aktualności

  • Tuesday, 6 November 2018r. Inwestycje

    Rozwój Bazy ICT w Szkołach

    W związku z realizacją projektu RPMP.10.01.03-12-0419/16 „Zwiększamy szansę na lepszą przyszłość - program rozwoju kompetencji uczniów i nauczycieli szkół podstawowych oraz gimnazjalnych w Gminie Kłaj” do szkół biorących udział w projekcie trafiły dodatkowe pomoce dydaktyczne w formie oprogramowania,  przenośnych komputerów i urządzeń usprawniających ich funkcjonowanie.

    Szkoły biorące udział w projekcie otrzymały między innymi:

    65 szt. wysokiej klasy laptopów  z oprogramowaniem MS Office 2016;

    15 szt. urządzeń wielofunkcyjnych/drukarek;

    10 tablic interaktywnych z wymaganym oprogramowaniem;

    10 szt. projektorów  multimedialnych;

    22 szt. programów multimedialnych i 26 szt. komputerowych gier edukacyjnych;

    Poza tym sprzęt typu: rutery, zasilacze, serwery plików zainstalowano w celu zwiększenia możliwości funkcjonowania komputerów w sieci i dostępu do Internetu. Wartość wyposażenia jakie otrzymały szkoły w zakresie technologii informatycznej i komputerowej wynosi 316 805  zł. Dodatkowe urządzenia i programy zwiększają możliwości dostępu i korzystania z nich przez coraz liczniejsze grupy zainteresowanych, dzięki czemu szkoły zwiększają szanse na przygotowanie  uczniów do życia w społeczeństwie informatycznym,  w coraz szerszym stopniu wykorzystującym nowoczesne techniki i technologie, bez zastosowania których w przyszłości trudno wyobrażać sobie funkcjonowanie człowieka na rynku pracy, czy  choćby załatwienie sprawy w jakimkolwiek urzędzie.

    Przygotowanie takie nabywają uczniowie  w ramach  lekcji i zajęć dodatkowych- rozwijających tak preferowane obecnie kluczowe kompetencje, w szczególności: informatyczne i matematyczno-techniczne oraz kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość, a także  umiejętność zespołowego i samodzielnego uczenia się. To dzięki komputerom uczestnicy zajęć informatycznych opanowują sztukę programowania gier i aplikacji, uczą się formułowania problemów, analizowania możliwych i wybierania optymalnych rozwiązań. Uzyskane wyniki wyrabiają w nich nawyk twórczego myślenia. Tablice interaktywne z kolei umożliwiają wchodzenie w interakcję z treścią na ekranie, przez co zajęcia stają się ciekawsze i wyzwalają większe zaangażowanie i zainteresowanie, zwłaszcza wśród młodszych uczniów. Przeprowadzana na bieżąco diagnoza pozwala stwierdzić wzrost umiejętności manualnych, wiedzy i praktycznego wykorzystania ITC przez uczniów oraz zwiększenie kompetencji w zakresie programowania, modyfikowania oraz robotyki Lego.

    Anna Klimek-Kasza
    Kazimierz Sroka
    GZEAS Kłaj

Galeria